onsdag 7. januar 2009

Digitale fortellinger!








En julefortelling:



"En julefortelling" er en fortelling som gruppa mi begynte på før jul på skolen i norsken med VERDENS BESTE LÆRER. Temaet vi prøvde oss på var "Vennskap" og "Møte mellom ulike kulturer". Siden julen nærmet seg så hadde vi lyst til å lage en film/photostory om hva julen handlet om. Så vi tenkte på hvordan julen ville være for andre som ikke har feiret jul før, vi kom dermed opp med filmen ovenfor.



Vi hadde masse sprøe ideer, men de ideene fant vi ut ville bli vanskelig å få fram med bilder. Vi hadde til og med tenkt til å ta med en pedo og en god del annent, men da ble det veldig useriøst så vi endte da med opp med at Abdul og Ola ble bestevenner, etter en krangel om julen, ved å sammarbeide ved å sammarbeide for å få julenissen opp av pipa. I ettertid ville jeg heller gjort det slik at de prøvde én gang alene hver, for så å dra nissen opp av pipa sammen. Da hadde det vært lettere å skjønne at det er om vennskap som var temaet vårt.



Jeg syntes filmen var litt morsom siden "Ola" ble kjent med en ny kultur, og spiste kebab på juleaften i stedet for den klassiske julematen, som ribbe.



Til slutt vil jeg bare få sagt at jeg er veldig fornøyd med filmen, tross at teksten var morsommere enn selve filmen... men sånn blir det jo en gang i blandt også da.


Min favorittfilm var Gundis og Markus sin som joiket i filmen, veldig vågalt og modig, siden den faktisk handlet om mot. Jeg likte også Synne sin som handlet om kaninen som handlet om identitet, jeg likte veldig godt måten hun fikk fram den på!


Alle var superduper flinke, og jeg er megafornøyd med arbeidet mitt som jeg og gruppa mi har jobbet med =D

Ingen kommentarer: